’בשורה התחתונה אפשר לומר שנכנסתי לקורס שלך צלם א' ויצאתי צלם ב
בעקבות הקורס שלך למדתי להתבונן ברחוב (ובכלל) ולמצוא שילובים מעניינים של אור וצל, אנשים ואובייקטים דוממים ולקשר ביניהם בקליק.
הדחיפה שלך אותנו לצאת ולצלם, אם זה הפרויקט האישי ואם זה הסדנאות בקורס, העלימה את הפחד שלי לצאת ולצלם ברחוב. פתאום מצאתי את עצמי מסתחבק עם סקייטרים שאני לא מכיר בפארק גלית, מצלם אותם והופך חבר שלהם, ואני בכלל בחור ביישן
אני ממליץ לכל צלם על הקורס, ושידע שהוא צריך להשקיע הרבה מעצמו כדי למצות את המרב מהקורס
 
אורי לוי


:עשר סיבות להצטרף לסדנת צילום רחוב מתקדם עם פליקס לופה

     תלמדו לספר סיפור בלי אלף מילים (אבל בכמה תמונות

     תתחילו לדבר ברחוב עם אנשים שעד היום גרמו לכם לעבור למדרכה ממול.

     תבינו שאתם יכולים לצלם נהדר בלי לקנות את המצלמה הנהדרת שחלמתם עליה.

    תכירו אנשים כמוכם, שאוהבים לדבר על צילום אבל אין להם עם מי.

     תלמדו מה הכללים של צילום רחוב, ואז תבינו שלצילום רחוב טוב אין כללים

     סיכוי גבוה שתלמדו להסתכל על החיים אחרת ותראו פריימים מושלמים חומקים מכם בכל רגע

     תפנימו שיותר משחשובה המצלמה היקרה חשובות הנעליים הנוחות

     תבינו שאת הסיפור שלכם רק אתם יכולים לספר

  alex webb   תכירו עבודות של

     תדבקו בהתלהבות ובתשוקה לצילום של פליקס לופה

   ?  עוד לא הצטרפתם


  איציק זוננשטיין


פליקס לופה פתח בפני את העולם המופלא, הבלתי צפוי והמסקרן של צילום הרחוב על כל מרכיביו
 
פליקס מעביר ביד אומן את היכולת להתמודד עם הכאוס האורבני, לפרק אותו לחלקיו המולקולריים ולהרכיבו מחדש לתוך הפריים המיוחל. במהלך הסדנא למדתי לחזות את הרחוב, לצפות מספר מהלכים קדימה ולבנות את הפריים הנרקם לפני
 
קשה לתאר את הסיפוק וההתרגשות באותה שניה בה ה״מחזה״ ברחוב, התאורה והעדשה מתחברים יחד
 
פליקס מעביר את החומר ואת כל ניסיונו בנועם הליכות, בסבלנות ובצורה מטודולוגית. במהלך הסדנא ירדנו לפרטי פרטים מאחר ודיוק בצילום רחוב הינו קריטי. לפליקס סיגנון הדרכה אישי המאפשר התייחסות וביקורת מקצועית שהיא כה חשובה לכל צלם
 
אין לי ספק כי סדנא זו גרמה לי להתאהב בצילום רחוב, לראות את הרחוב כ״תאטרון רחוב״  ולקדם את היכולת הצילומית שלי במספר דרגות. פליקס צייד אותי בכלים הדרושים להמשיך ולהתפתח לקומפוזיציות וצילומים מורכבים יותר ויותר 
!תודה - פליקס
 
איציק שאול

אני צילמתי מגיל צעיר אבל עם השנים האהבה לצילום נחלשה וכמעט נעלמה מחיי. ב2009 חוויתי שתי חוויות צילומיות חזקות: ראשונה-ניסיתי לצלם במקומות אפלים באפריקה ולא כל כך הצלחתי כי לא השגתי את שיתוף הפעולה של המצולמים. והחוויה השניה- ביקרתי בתערוכה של רוברט פרנק ״אמריקנס״ בוושנגטון. שתיי חוויות אלה עוררו בי מחדש את התשוקה לצילום. בעקבותן אני הגעתי לקורס צילום רחוב של שני צלמים מדהימים אלכס ליבק ופליקס לופה
הם לימדו אותי לראות, לחוש ולחשוב ברחוב באופן צילומי, כך שרק צלם יכול לראות, לחוש ולחשוב. צעד אחרי צעד הם נתנו לי ביטחון לצלם כל מה שבא לי , באופן שבא לי ובכל מקום בעולם שאני מגיע בו
תודה ענקית לאלכס ולפליקס

אלכסיי ילקין

היכרותי עם פליקס לופה התחילה בהצצה בצילומיו,דרך השתתפותי בקורס מתקדם של צילומי רחוב וביצוע משותף של סדרה צילומית. חשוב להדגיש, שמעבר לידע, מבט צילומי ותובנות לגבי עבודתי,רכשתי יכולות להתבוננות שונה במהלך הצילום
במהלך עבודתנו המשותפת למדתי להכיר את פליקס האדם. פגשתי איש שמדבר בגובה העיניים,לא מתנשא,רגיש ומכבד. בהדרכה, הוא מצליח להיכנס לתוך ראשו של הצלם האחר, להבין את תפיסת העולם הצילומית שלו,ולכוון אותו בדרך שמתאימה לו. בעיני זו היא ייחודיותו
פליקס הצליח להטמיע בי אהבה לצילומי רחוב, שתרמו ליכולתי לשלב את היכולת הזו שלטעמי יש בהם שילוב מיוחד בין היכולת הצילומית שלי לבין רכישת הבסיס להבנה של צילום רחוב "מהו",פליקס הצליח לשנות אצלי ראיה מחשבתית ליותר ברורה ומכוונת מטרה שהרחוב הוא הבמה והצלם הוא הבמאי
הכלים שרכשתי נהדרים ומהווים השלמה לידע המעניין שהצליח להעביר לי במפגשים שהשתתפתי. כל מפגש איתו בכיתה או בשטח היית חוויה מתגמלת מקצועית ואישית

בן עמי מוסק


לצאת לרחוב ולצלם עם פליקס זו חויה יוצאת דופן: אני יוצא מידי פעם לצלם עם חברים, ותמיד אפשר בשעות הספורות האלו ללמוד הרבה מאוד אודות מבנה האישיות והגישה לחיים של האיש איתו אתה מסתובב. כשמסתובבים עם פליקס, ברור מייד שיש דברים שהוא יודע ואתה לא, ושהוא ישמח ללמד אותך, אם רק תרצה: הוא מכיר את כל הדמויות ברחוב, וכולם מכירים אותו - סוחרי סמים, רוכלים, הומלסים - הם שמחים לדבר איתו, והוא דואג לשלומם. הוא רואה את הפוטנציאל לתמונה מוצלחת שתקרה רק בעוד 20 שניות, וכבר נעמד במקום הנכון כדי לתפוס אותה. הוא מזהה בחלקיק שניה את ההבדל בין קומפוזיציה בנאלית לכזו שתהפוך את התמונה למצוינת, ונותן לך את הטיפ. ובעיקר, הוא אוהב צילום רחוב בכל איבריו ואוהב -ויודע - ללמד ולהפיץ את הבשורה, מה שהפך אותו לדמות דומיננטית בסצנה הישראלית, ולדבק שמחבר את כל הצלמים שפועלים כיום בתחום הזה בארץ
 
בצלאל בן-חיים


מכתב תודה והמלצה 
ברצוני להודות לך על חווית למידה מועילה ומהנה ועל הידע הרב שקיבלתי ממך בקורסים לצילום רחוב וצילום דוקומנטרי 
ארגז הכלים שציידת אותי בו, ביקורת העבודות הבונה והעניינית, ושיטות העבודה ברחוב הם המפתח לשפה הצילומית שפיתחתי 
הדרכה טובה דורשת קודם כל רצון אמיתי ללמד, לתת מעצמך,  ולקדם את התלמידים וזו הייתה תחושתי במהלך הקורסים 
אני ממליץ עליך בשמחה ובלב שלם לכל מי שרוצה לפתח את עצמו בתחום הצילום

גבי בן אברהם | צלם רחוב
                      

      קורס צילום רחוב בהדרכת פליקס לופה ואלכס ליבק פתח בפני עולם חדש בצילום ונתן לי את הכלים להתחבר לסביבה, לרחוב, לאנשים על מנת שאוכל לבטא בשפה צילומית את הרגשות, החוויות שהן חלק מהתרחשיות שקורות בכל רגע נתון בכל מקום וכדי להנציח אותן צריך הצלם להתכוונן למקום הנכון ולהמתין לרגע שבו כל מרכיבי התמונה יתחברו ליצירה שלמה
ללמוד מפליקס ואלכס, צלמים מהטובים ביותר ועתירי ניסיון, זו חוויה ענקית שהעניקה לי ביטחון רב וכלים לצאת לרחוב ולצלם אנשים בטווח אפס מתוך ההתרחשות עצמה. הידע שצברתי בקורס משמש אותי בסיטואציות רבות ושיפר רבות את רמת הצילום שלי ואת הגישה לצילום רחוב
אני ממליץ בחום לכל מי שצילום רחוב ובמיוחד אנשים מדבר אליו, להשתתף בקורס

 גדעון חן


ברצוני להמליץ בכל פה על קורס צילום הרחוב של פליקס לופה ואלכס ליבק. הקורס תמציתי, שבע פגישות בסך הכל, אך יסודי ועמוק. גם החומר התיאורטי, וגם העבודה המעשית תורמים רבות להבנת הנושא לעומק, מלימוד יסודות צילום הרחוב ועד הקניית אמצעים וטכניקות מעשיות, ותרגולם. ניכר שהושקעה חשיבה רבה בתכנון הקורס והכנתו. המצגות מעולות, והיחס המקצועי הוא גם אישי וחם, עם סבלנות והתייחסות אישית לכל אחד מהמשתתפים. גם דברים לכאורה אינטואיטיביים כראייה צילומית מקבלים הגדרות וכלים לפיתוח. פליקס ואלכס מלווים את בוגרי הקורס גם לאחר סיומו, ותמיד מוכנים לייעץ, לבחון תמונות ולעזור. בקיצור קורס 'מאיר עיניים' בכל המשמעויות
 
דב אורון בוגר קורס קיץ 2013

צילום רחוב. צילום אנשים בסביבה הטבעית שלהם. איזה תחום מרתק!  ומי אם לא פליקס לופה מתאים ללמד סוג זה של צילום. פליקס הוא אמן אמיתי. כל תמונה שלו מעניינת, מסקרנת, מדויקת יפה ומלאת רגש.  הייתי אצלו בקורס צילום רחוב, בקורס צילום רחוב מתקדם ובטיול צלמים בגאורגיה, ואסע איתו גם לקובה. אהבתי את השיעורים איתו, את ביקורת העבודות ואת סיורי הרחוב
?היום כשאני מצלם אני חושב איך פליקס היה עושה את זה? ואיך הוא יגיב לתמונה שצילמתי
פליקס לימד אותי לדייק, לבנות קומפוזיציה, לכוון את החשיפה המתאימה ולבחור בנושאים מעניינים. וכל זה בעזרת ניתוח  עבודות של צלמים רבים ומגוונים ובהרבה תירגול
אחד הסיורים היה בתחנה המרכזית הישנה. כמעט לא צילמנו... אבל נפגשנו עם אנשי המקום ששמחו לפגוש את פליקס, שתינו בירה בפאב מקומי ובסוף יצאנו גם עם כמה תרגילי צילום
לכל אוהבי צילום רחוב אני ממליץ לבוא לקורסים של פליקס. ההנאה מובטחת

דוד קפלן

אל קורס צילום רחוב של פליקס לופה (ואלכס ליבק) הגעתי לאחר שבקורס יסודות הצילום בו השתתפתי הציג המרצה צילומים של פליקס לופה שעוררו אצלי מחשבה ורצון לראות מי ומה עומד מאחוריהם
כבר בשיעור הראשון בקורס הבנתי שהגעתי למקום הנכון. הרצאותיו של פליקס עשירות בידע שהוא צבר מניסיונו העשיר, ושהוא יותר משמח לחלוק עם תלמידיו. בהרצאות בכיתה לומדים מהו צילום רחוב, מכירים צלמי רחוב, את העבודות שלהם ואת שיטות העבודה שלהם, לומדים מה לחפש כאשר יוצאים לצלם, איך להתנהג עם מצולמים ואיך להעביר את הסיפור/ המסר שמבקשים להעביר
היציאה לשטח עם פליקס היא חוויה בפני עצמה שמספקת הזדמנות לראות כיצד פליקס פועל, ליישם את מה שנלמד באופן תיאורטי בכיתה ולהתמודד עם דילמות וקשיים עמם מתמודדים צלמי הרחוב (צילום של אנשים מקרוב, משחקי אור וצל, חשיפות, צילום אנשים בתנועה ועוד)
שיעורי הביקורת, בהם ניתנת ביקורת על צילומים של התלמידים, מספקים הזדמנות נוספת ללמוד. הביקורת של פליקס היא ביקורת בונה שמאפשרת לתלמיד להתפתח כצלם
בעקבות הקורס והעידוד שקיבלתי מפליקס לעסוק בצילום רחוב, אני מרגישה שהתפתחתי באופן משמעותי כצלמת בכלל וכצלמת רחוב בפרט. מאז סיום הקורס הבנתי שצילום רחוב הוא תחום הצילום שבו רוצה להתמקצע ואני מנצלת כל הזדמנות לצאת לשטח ולצלם
 
הלה נס


לפני מספר שנים שמתי לב שאני יוצא לצלם באופן קבוע ברחובות תל אביב ומוצא בזה המון עניין והנאה גדולה. לא ממש היה לי ברור מה מושך אותי בזה, אבל לא יכולתי להפסיק ופשוט עשיתי את זה באופן אוטומטי. לאחר שהייתי חוזר הביתה להתבונן בתמונות תמיד הייתי שאול את עצמי את אותן שאלות והייתי מתקשה למצוא להן תשובות
למה צילמתי את זה? האם זו תמונה שווה? האם הקמפוזיציה עובדת? למה צילמתי את זה ככה ולא מזווית אחרת? וכו
את התמונות של פליקס לופה ואלכס ליבק ראיתי ברשת ויום אחד, כשנודע לי, שהם מלמדים צילום, מייד הבנתי שאני צריך ללמוד אצלם ע"מ למצוא תשובות לשאלות שלי
קורס "צילום רחוב" 2011 היה בן 7 מפגשים ושילב שיעורי תאוריה ויציאות לשטח. הקורס נתן לי המון השראה ללכת ולצלם, אני זוכר את פליקס שהיה אומר לנו "גם אם אתם מתפנים מעבודה רק ב 17:00 ואתם יודעים שמחשיך ב 18:00, תצאו לצלם את השעה הזו, זה יקדם אותכם מאוד כצלמים". אכן כך עשיתי מצאתי את עצמי לא נפרד מהמצלמה לרגע גם כשהייתי צריך רק לקפוץ למכולת. מה שהדהים אותי בקורס, זו הגישה הנינוחה אך מאוד מכוונת מטרה של פליקס ועד כמה הוא חיי ונושם את הצילם. מהר מאוד הבנתי בשיעורי תאוריה שכל מה שנאמר יוצא מתוך ניסיון רב, ידע מעמיק ולב רחב. יום אחד יצאנו מוקדם בבוקר לצלם בירושלים, השיעור היה אמור להיות 3 שעות, אני מצאתי את עצמי חוזר עם פליקס בשעות המאוחרות אחר הצהריים עם מחסנית מלאה בפילמים מצולמים וחיוך רחב על הפנים. לאחר שנגמר הקורס שאלתי את פליקס מה לגבי קורס המשך, הרגשתי שיש עוד כל כך הרבה ללמוד.
כעבור שלוש שנים נפתח קורס המשך ואני, כמובן, נרשמתי ללא היסוס מיד במחזור הראשון.
קורס "צילום רחוב מתקדם ושפה צילומית" 2014 בן 14 מפגשים התרכז בצילום סדרה וכלל שיעורים תאורטיים ושיעורי שטח. הקורס היה מעמיק מאוד בתוכן כבר מהשיעור הראשון ולקח לי זמן להבין לאן פליקס ואלכס לוקחים אותנו. בשיעור השני כל אחד מאיתנו היה אמור לבחור נושא שילווה אותו במהלך 4 חודשי הקורס, כאשר בסופו של התהליך היינו אמורים להציג סידרה צילומית ברמה גבוהה ובעלת מסר ברור. אני אכלתי, שתיתי וישנתי את הנושא שלי, בחרתי משהו שלא היה לי מושג איך לבצע אותו ואני זוכר את פליקס מהסס לרגע באישור של הנושא, אבל הוא זרם איתי למרות החששות והאי בהירות בתחילת הדרך
במסגרת שיעורי השטח פליקס החליט לקחת אותנו לתחנה המרכזית הישנה. זה מקום שמוכר לו היטב, אך מאוד מאתגר לצילום לצלמים חדשים שהאוכלוסיה המקומית לא מכירה. היום הזה היה מפחיד ומדהים כאחד. כולנו עברנו חוויה שם.
אותי זה לימד פעם נוספת שכדי להיות צלם גדול צריך להיות בעל סבלנות אין סופית, יכולת לתקשר עם אנשים מכל הגוונים והסוגים והרבה אומץ. ב-4 החודשים צילמתי המון וכבר באמצע הדרך הסדרה התחילה להתבהר, התחלתי להבין מה ואיך אני רוצה לצלם בכדי להעביר את המסר. בפגישות התאורטיות קיבלתי פידבקים חיוביים מפליקס, מאלכס ומחברי הקבוצה ובסוף התהליך הייתי מאוד מרוצה מהתוצאה שהגעתי אליה
שני הקורסים הקפיצו אותי כמה רמות בהבנתי ובהתייחסותי לצילום רחוב, וזה המון בזכות פליקס ומה שהוא. קיבלתי המון השראה ורצון להמשיך לחקור, ללמוד ובעיקר לצלם
 
לב גולדפרב

אחד הקורסים הטובים ביותר שלקחתי אי פעם וללא שום ספק ההכי מרתק בתחום של הצילום רחוב. הקורס מספק שילוב מדוייק מאוד בין החומר התאורתי לבין שיעורי השטח. חוויה ייחודית מאוד שמאפשרת הבנה עמוקה יותר של יחסי הגומלין שנרקמים בין אדם לסביבתו. ומאז הקורס.....להסתובב ברחוב עם מצלמה קיבל משמעות חדשה לגמרי!!ממליצה בחום רב

פדריקה סרדוס אלברטיני

קורס צילום רחוב עם פליקס לופה ואלכס ליבק פותח עולם חדש, גישה שונה וראיה שונה בצילום. המדריכים מעוררי השראה לצאת אל הרחוב למסע אינסופי בחיפוש אחרי הרגעים המכריעים שהופכים את חיי השגרה שלנו למעניינים ומיוחדים
 
שגיא קורטלר


לצאת אל הרחובות מצויידת בידע ובניסיון שקיבלתי בקורס זה רווח עצום. לדעת מה לחפש ברחוב ולדייק בתיזמון עושה את כל ההבדל. את התערוכה הראשונה שלי, יום בדלהי, הפקתי כמה חודשים אחרי הקורס. תודה גדולה פליקס ואלכס, היה

מרתק ומהנה

שרית

אל קורס צילום הרחוב הגעתי כשנתיים לאחר שנכנסתי לעולם הצילום. עד לאותו הרגע ידעתי שאני אוהב "לתפוס את הרגע" אבל לא ידעתי איך לעשות את זה (קורס צילום אחר שעשיתי לא שיפר את המצב
כבר בשיעור הראשון של קורס צילום הרחוב, הרגשתי שהגעתי הבייתה - הבנתי מה זה לתפוס את הרגע, קיבלתי כלים איך לעשות זאת, איך לספר סיפור בתמונה אחת, והכל בעזרת הסברים מדוייקים וברורים, מלווים בדוגמאות מאלפות. הקורס היה מקיף וכלל פירוט איך להתנהל ברחוב, איך לצלם את הרגע המכריע, איך לפתח את הראייה הצילומית ועוד. לפליקס יש יכולת להעביר את החומר בצורה מעניינת וטובה, שמשלבת גם ידע רב, הן בצד התיאורטי והן בצד המעשי. הוא היה קשוב לשאלות הלומדים, והסביר בסבלנות שוב ושוב, עד להבנה מלאה של החומר. היה פשוט תענוג