הקשר בין תוכן צורה וצבע

?איך אתה אוהב את הקפה שלך
?אין וויכוח שקפה זה עניין של טעם, אבל... שמתם לב לתחושה שמתלווה איתו כאשר אתם מקבלים את המוצר המוגמר באריזות שונות
?האם החוויה החושנית שלנו תשתנה אם נקבל את הקפה בכוס זכוכית גבוהה,קרמיקה נמוכה,קרטון או פלסטיק
?האם סגנון הלבוש מעיד על אופי האדם ? מה מרגיש המתלבש ומה הוא משדר כלפי חוץ לצופה בו

אמירה אישית

המציאות נחלקת בין תוכן וצורה. על קיומה של הצורה אנו יודעים רק מהתבוננותינו בתוכן. השניים מקושרים זה לזה ואינם ניתנים להפרדה. לא ניתן לתפוס תוכן ללא צורה, אם אני שם נוזל בכלי קיבול, הנוזל יקבל את צורתו של הכלי. באופן אלגורי הכלי יוצר מסגרת בה הנוזל מתקיים. תוכן הוא משהו דינמי שיכול להופיע במגוון כמעט בלתי מוגבל של דרכים ואפשרויות, זהו משהו זורם ומשתנה כל הזמן, התוכן נמצא כל הזמן בתנועה. הצורה לעומת זאת היא דוממת, סטטית, מוחלטת ובלתי משתנה. כשאנו מחפשים, אם כן, לתאר את המציאות האובייקטיבית, את האמת האחת, אנחנו מחפשים לתאר בראש ובראשונה את הצורה ורק אז את החומר שמהווה את מגוון האפשרויות שבהן הצורה יכולה להופיע לפנינו, זאת למרות שאנו מגיעים אל הצורה רק באופן משני מהתבוננות בחומר
אחד הדברים ואולי העיקריים שבהם שמעסיק את מוחו של כל אמן וצלם בפרט הוא לא ה"מה" אני רואה אלא ה"איך" אני רואה את המציאות. הסיפור זה מה קרה והצורה זה איך אתה מספר את זה.
את האמירה האישית אותה מבקש לארוז האמן באריזה הנכונה כדי שתמשיך להיות נאמנה לסיפור  ולסגנונו האישי.
העיצוב של הסיפור איננו רק אמצעי להביע דברים,אלא הוא חלק בלתי נפרד מן הסיפור עצמו:הוא יוצר סקרנות,מחזק את אמינות הסיפור ומביא את הצופה להזדהות עם הדמויות הפועלות. באמצעות הצורה אפשר להציג רעיונות ועקרונות, מבנה מושלם יבוא כביטוי לשלמות הרעיון
העיצוב אינו רק קישוט חיצוני,אלא הוא נושא בחובו רעיונות שלא כדאי לוותר עליהם
אין ספק שהעיצוב תופס חלק חשוב מאוד בעולם התוכן. תמונות לכשעצמן אינן מספיקות על מנת לייצר תחושה של הבנה או עניין משמעותי. ,תוכן ויזואלי צריך להיות תואם למטרה, למשוך ולהוביל את המתבונן לעבר המסר העיקרי. העיצוב הכללי של התוכן חייב להיות תואם מטרה, מושך, אטרקטיבי ובאותה השפה עם התוכן עצמו. זה אינו תהליך קצר ומהיר, אלא תהליך ארוך של ניסוי וטעייה מושכלים. ברשותו של הצלם ארגז כלים מגוון המשרת מטרה זו,הוא משתמש בכלים הנכונים (או שלא) כל העת, זו מערכת קבלת החלטות מורכבת שאמורה להיות מסונכרנת עם התוצר הסופי והוא האמירה האישית. זה בא לידי ביטוי בכל פעולה פשוטה כמו בחירת הפורמט המצלמה המתאים,בחירת סרט הצילום בעל האופי המתאים לאותה המטרה,זווית ואורך מוקד העדשה, טעם עיבוד התמונה, סדר הצגת הצילומים ואפילו בחירת המסגרת הינם חומרי הבניין המתאימים לחיזוק המסגרת שמחזיקה את התוכן
 

כל הזכויות שמורות © פליקס לופה


Previous
Previous

צלם אנלוגי, זן נכחד בעידן דיגיטלי

Next
Next

הזולה